Linielanding herontwikkeling

De Linielanding, een drukbezocht restaurant en koffielocatie aan de A27, is ooit gerealiseerd om recreatie op de waterlinie en het genieten van streekproducten te combineren. Nu de linielanding 5 jaar geopend is heeft dit nog niet geleid tot de gewenste invulling

Betrokken partijen hebben er vertrouwen in de missie van de linielanding alsnoch te realiseren is door samen met boeren, Local2local, Hajé en Reinaerde een streekwinkel te realiseren die ook echt verbonden is aan de boeren en het verhaal van de Waterlinie.

Local2Local herontwikkelt een deel van de locatie tot een winkel en distributiehub voor regionaal geproduceerd voedsel. Er zijn veel ideeën en enthousiaste partners om hieraan mee te gaan werken. Producenten zijn met name enthousiast en zien mogelijkheden om hun producten voor een nieuw publiek te presenteren. Tevens willen zij bijdragen aan het ontwikkelen van Waterlinie toerisme, het ontsluiten van het eiland van Schalkwijk en de Krommerijnstreek, en zorgclienten betrekken bij hun activiteiten.

De telers en boeren zullen ook aanwezig zijn bij events die op de Linielanding georganiseerd zullen worden, zoals boerenmarkten.

Een belangrijk onderdeel van de Linielanding 2.0 is het vertellen van persoonlijke verhalen en het inzetten van de locatie voor de eigen duurzame verhalen en activiteiten van producenten. Belevingsactiviteiten zijn belangrijk zoals workshops. Naast de dagelijkse interactie met boeren die producten brengen gaan we op locatie ook zaken organiseren. Veel van deze activiteiten worden al georganiseerd en zijn eenvoudig te ontsluiten en verbinden aan het Transferium.

Loca2Local zal de locatie ook gebruiken voor de eigen logistiek. De winkel richt zich primair op de verkoop van voedselproducten in grote hoeveelheden. Bulkverkoop is de basis, en gebruikers komen voor de aanbiedingen en de 100% transparantie van herkomst producten.

Binnen de ambitie van Linielanding 2.0 past om de communicatie door onze de studentencommunity rond Local2Local te laten verzorgen.

De rol van UFF richt zich op het assisteren bij het promoten van de winkel, het verbinden aan andere forten en het ondersteunen bij het verkrijgen van financiering.

Een uitgebreidere projectbeschrijving volgt binnenkort.

Contactpersoon: Mark Frederiks: mark@amped.nl ​​​​​​​